Care4migraine

Samen meer grip op migraine

Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben migraine. Een dusdanige hoofdpijn waar geen paracetamol tegen opgewassen is. Het is een hersenaandoening die letterlijk je leven plat legt. En dat van de omgeving. Zeker voor mensen met chronisch migraine is het allesoverheersend in hun doen en laten.

Hoe kan je zowel patiënt als behandelaar meer grip op migraine geven? Teva vroeg Outsider Inn om zich te verdiepen in dit hoofdpijndossier. Samen zijn we aan de slag gegaan om Care4migraine programma verder te ontwikkelen met behulp van het Design Thinking methode. En kwamen al snel tot hele mooie inzichten… 

Analyse fase

Voordat we buiten binnen gingen halen, hebben we alle aanwezige interne informatie verzameld en geïnventariseerd. Teva had niet stil gezeten en er was al veel kostbare informatie, zoals marktonderzoeken, social listening en customer journey. Alleen ontbrak er een holistisch overzicht. In een opslag werd duidelijk wat al bekend was en welke zaken verder onder de loep moesten worden genomen.

 

Definitie fase

Met een duidelijk onderzoeksplan zijn we verder gaan graven en in gesprek gegaan met chronische migrainepatiënten en zorgmedewerkers. Vele aannames sneuvelden en maakte plaats voor nieuwe inzichten. Daarnaast werd ook de interne focus geopend, doordat de chronisch migrainepatiënt een gezicht en stem kreeg.

Ontwikkel fase

Alle inzichten zijn gecombineerd in stakeholder map, persona’s en patiëntreis. Uiteindelijk zijn twee kernproblemen gedefinieerd vanuit de patiënt. In een werksessie met de client werden deze gebruikt om ideeën te genereren, strategie en servicedesign van Care4migraine programma aan te scherpen. Deze levende documenten helpen de client ook bij vlotte besluitvorming en interne overeenstemming.

Implementatie fase

Nu alle neuzen dezelfde kant opstonden, was het tijd om gas te geven. Het laaghangend fruit werd meteen in gang gezet, zodat de basis van het Care4migraine programma snel goed zou staan. Nu deze fase is afgerond pakken we door met co-creatiesessies met experts, zorgmedewerkers, patiënten en andere relevante stakeholders om optimaal klantwaarde te creëren. 

"Uniek in zijn soort"

Outsider Inn is uniek in zijn soort. Ik ben deze combinatie van marktonderzoek uitvoeren, strategisch advies geven én helpen met de implementatie niet eerder tegengekomen bij een bureau.

Bij het in kaart brengen van de patiënt journey voor ons migrainepatiënt supportprogramma, heeft Ilse ons niet alleen veel werk uit handen genomen, maar ook veel waardevolle nieuwe inzichten over onze klanten gegeven.

Ilse is een prettige no-nonsense persoon, die gewend is om zowel met de voeten in de klei te staan als strategisch en creatief te denken.

– Jolieke Mendrik, Patient Support Manager Teva –

Benieuwd hoe Outsider kan helpen?

Neem contact op

voor een vrijblijvend gesprek.

06 11887222

ilse@outsiderinn.nl