Projecten

Doel- en Klantgericht

Ik hoef jou niet te vertellen hoe belangrijk het is om ‘de klant centraal te zetten’. Verschillende activiteiten, zoals marktonderzoeken of klantreis in kaart brengen, zijn al ondernomen. Toch komt het maar niet tot een betekenisvolle vernieuwing, uitbreiding of optimalisatie van je product, service of strategie. Wil jij je project een boost geven en samen toewerken naar een doeltreffend resultaat?

Ik werk met een heldere aanpak met als basis ‘Design Thinking’ methodiek om jouw doel te realiseren; een creatief en iteratief proces waarbij de klant centraal staat. Een Outside inn aanpak.

Design Thinking Aanpak

Mijn dienstverlening gaat van analyse, probleemdefinitie, conceptontwikkeling  tot implementatie. Vier fases, één doelgericht resultaat. Dit proces doorlopen we samen als partners in crime. Niet alleen om onze krachten en expertise te bundelen, maar ook om te bouwen aan een klantgerichte mindset binnen jouw organisatie.

U
Analyse fase

We laten het bestaande los en gaan op onderzoek uit. De consument, business en technologie worden onder de loep genomen om zo veel mogelijk informatie te verzamelen en te achterhalen wat de échte behoefte of het probleem van de gebruiker is.

Hierbij gebruik ik o.a.:

  • Deskresearch
  • Design research
  • Stakeholders in kaart brengen
  • Affinity-/Mindmapping
Definitie fase

In deze fase gaan we aan de slag met de vergaarde informatie uit de analyse fase met als doel een of meerdere kernproblemen te definiëren vanuit de gebruiker, zodat er een product/service wordt ontwikkeld dat daadwerkelijk het juiste probleem oplost.

Hierbij gebruik ik o.a.:

  • Doelgroepen/Persona’s specificeren
  • Klantreis in kaart brengen
  • Framing/Storytelling
  • Kernproblemen definiëren
Ontwikkel fase

Het doel van deze fase is om zo veel mogelijk oplossingen voor een of meerdere kernproblemen te genereren. Ideeën worden gegenereerd, gevisualiseerd, uitgewerkt, gevalideerd en aangepast. Velen zullen er sneuvelen en andere groeien uit tot de oplossing.

Hierbij gebruik ik o.a.:

  • Brainstorm/co-creatie sessies
  • Consumer panel
  • Prototyping strategie
  • Service/User scenario
Z
Implementatie fase

Nu is het tijd om het idee tot leven te brengen. Dat betekent veel bouwen, testen, valideren en verbeteren om een product of service te lanceren die daadwerkelijk klantwaarde creëert.

Hierbij gebruik ik o.a.:

  • Lean projectmanagement
  • UX/Usability research
  • Claims validatie
  • Service/User blueprint

"Strategische denker met klantgerichte mindset"

Ilse is een strategische denker met een sterke klantgerichte mindset. Ze weet klantwaarde te creëren voor producten en diensten. Ze is pragmatisch, creatief en brengt veel positieve energie in een team. Je kan op haar vertrouwen en is een aanwinst voor je team.

– Wilma van de Wassenberg, Manager User Experience Philips –

"Persoonlijke en authentieke aanpak"

Ik ben onder de indruk van haar persoonlijke en authentieke aanpak. Zelfs in een complexe omgeving volbrengt ze haar taak. Met haar creativiteit komt ze tot ‘out of the box’ oplossingen en krijgt ze stakeholders richting het gezamenlijk doel. Maar het belangrijkste is dat ze een erg fijn en prettig persoon is om mee samen te werken.

– Sabine van Loon, Manager Vodafone Prepaid –

"Uniek in zijn soort"

Outsider Inn is uniek in zijn soort. Ik ben deze combinatie van marktonderzoek uitvoeren, strategisch advies geven én helpen met de implementatie niet eerder tegengekomen bij een bureau.

– Jolieke Mendrik, Patient Support Manager Teva –

Benieuwd hoe Outsider Inn kan helpen?

Neem contact op

voor een vrijblijvend gesprek.

06 11887222

ilse@outsiderinn.nl