Werk
Projecten
Care4migraine programma - Teva Pharmaceuticals NL
Outsider Inn en Teva hebben samen het Care4migraine-programma verder ontwikkeld om meer grip op chronische migraine te bieden aan zowel patiënt als behandelaar. Door analyse van bestaande informatie en patiëntreis, en met input uit focusgroepen en co-creatiesessies, werden kernproblemen en archetypes geïdentificeerd. Deze inzichten werden vertaald naar een service blueprint, wat de basis vormde voor een succesvolle implementatie.
Geeft werk betekenis - Olympia
Outsider Inn heeft voor Olympia design research uitgevoerd om te ontdekken hoe zij van betekenis kunnen zijn voor flexkrachten met hun dienstverlening. Met kwalitatieve interviews is de candidate journey geanalyseerd, wat diepgaand inzicht gaf in de stappen en ervaringen van (kandidaat) flexkrachten op weg naar een nieuwe baan. Dit resulteerde in een gedetailleerde candidate journey met emotionele curve en diverse flexkrachttypen, wat helpt om hun dienstverlening te optimaliseten en de propositie ‘geeft werk betekenis’ verder te versterken.
Online platform Striive - HeadFirst Group
Outsider Inn heeft, in opdracht van ImpactWork, bijgedragen aan de ontwikkeling van de digitale strategie van HeadFirst Group, een toonaangevende internationale HR-dienstverlener op weg naar een digitale platformorganisatie. Dit omvatte design research, waarbij behoeften en uitdagingen van een nieuwe doelgroep in kaart werden gebracht, en ondersteuning als service designer bij de ontwikkeling van het platform Striive. De werkzaamheden omvatten onder andere UX research, customer journey mapping in TheyDo, Value Proposition Creation, workshop facilitatie en Design Thinking trainingen.
Ons Verhaal - Het Noordbrabants Museum
Het Noordbrabants Museum heeft zichzelf uitgedaagd om het museum opnieuw vorm te geven, met als doel een breder publiek aan te trekken. Na het definiëren van de visie, missie & kernwaarden, was het tijd om met behulp van Design Thinking het narratief (Ons verhaal) samen met zowel interne als externe stakeholders vorm te geven. Outsider Inn heeft in opdracht van CINOP de interne projectleider ondersteunt in dit traject met expertise, tools en begeleiding van workshops. Dit heeft geresulteerd in een narratief wat van en voor iedereen is. Echt ‘Ons verhaal’.
Recruitmentscan - TNO
In opdracht van ImpactWork heeft Outsider Inn, samen met een recruitment marketeer en proces & data specialist, een diepgaande recruitment scan uitgevoerd voor TNO. Middels diepte-interviews met recruiters, inhurende managers, HR service medewerkers en (potentiële) medewerkers is een helder beeld ontstaan van hun ervaringen, behoeften en verwachtingen in de verschillende fases van het recruitmentproces. De resultaten van dit onderzoek zijn verwerkt in een recruitment- en sollicitatie journey in TheyDo, welke zijn aangevuld met kwantitatieve data voor een compleet beeld. Dit heeft geleidt binnen enkele maanden tot conclusies en concrete aanbevelingen ter optimalisatie van het proces.
Workshops
Facilitator - Nextview Consulting en CINOP
Als gecertificeerd facilitator ben ik een vaste freelancer bij Nextview Consulting en CINOP, waar ik regelmatig mijn expertise inzet om design thinking- en strategie workshops te ontwikkelen en begeleiden voor gerenommeerde organisaties zoals Facilicom, De Hypotheker, Noorderpoort en Curio.
D&I Strategie - Teva Pharmaceuticals NL
Onder begeleiding van Outsider Inn heeft de D&I-werkgroep van Teva in een Strategie Design Sprint een krachtige heldere D&I-strategie ontwikkeld en visueel vastgelegd in een overzichtelijke praatplaat, die nu fungeert als de leidraad voor diversiteit en inclusie binnen Teva.
Visie 2025 en verder - Club Zien
Club Zien, een samenwerkingsverband tussen vijf Brabantse musea, laat vmbo-leerlingen de museale wereld ontdekken. Met hulp van Outsider Inn is in een Strategie Design Sprint een gezamenlijke visie, kernwaarden en doelstellingen ontwikkeld, wat de basis is voor fondsenwerving.
Awards
Gekozen product van het jaar 2021
Nederlandse consumenten verkozen de nieuwste Philips Avent elektrische borstkolf tot product van het jaar 2021 volgens het Nielsen onderzoek en testen in werkelijkheid.
Philips Excellence Award 2018
De wereldwijde lancering van een nieuwe propositie voor een Philips Avent fopspeen werd in 2018 bekroond voor de uitmuntende innovatieve uitvoering en resultaten.